Wanneer kan ik terecht voor het ophalen van medicatie?
U kunt tijdens onze openingstijden bij ons terecht voor het ophalen van medicatie:

Maandag: van 8.00-18.00 uur en in Leiden tot 21.00 uur

Dinsdag: van 8.00-18.00 uur en in Voorschoten tot 21.00 uur

Woensdag: van 8.00-18.00 uur en in Leiden tot 21.00 uur

Donderdag: van 8.00-18.00 uur en in Voorschoten tot 21.00 uur

Vrijdag: van 8.00- 18.00 uur

Zaterdag: van 8.00-16.oo uur, alleen in Voorschoten

Zondag: gesloten

Wanneer kan ik terecht voor het ophalen van voer?
U kunt tijdens onze openingstijden bij ons terecht voor het ophalen van voer:

Maandag: van 8.00-18.00 uur en in Leiden tot 21.00 uur

Dinsdag: van 8.00-18.00 uur en in Voorschoten tot 21.00 uur

Woensdag: van 8.00-18.00 uur en in Leiden tot 21.00 uur

Donderdag: van 8.00-18.00 uur en in Voorschoten tot 21.00 uur

Vrijdag: van 8.00- 18.00 uur

Zaterdag: van 8.00-16.oo uur, alleen in Voorschoten

Zondag: gesloten

Wanneer kan ik met de dierenarts zelf telefonisch overleggen?
Dit kan tijdens het telefonisch spreekuur: van maandag tot en met zaterdag tussen 8.00 en 9.00 uur ’s morgens.
Zijn er kosten verbonden aan het telefonisch spreekuur?
Nee, het telefonisch spreekuur is kosteloos.
Hebben jullie ook op zaterdag telefonisch spreekuur?
Ja, ook op zaterdag hebben wij telefonisch spreekuur tussen 8.00 en 9.00 uur ’s morgens.
Kan ik op zaterdag ook voor andere gevallen terecht dan voor spoedgevallen?
Ja, dat kan. Let op: de vestiging in Leiden is gesloten!
Hebben jullie gewijzigde openingstijden tijdens de vakantieperiodes?
Nee, tijdens de vakantieperiodes zijn onze openingstijden ongewijzigd.
Zijn jullie gesloten tijdens de feestdagen?
Voor onze openingstijden tijdens feestdagen: houd onze nieuwsrubriek in de gaten! Wij zijn in ieder geval gesloten op de volgende feestdagen:

Eerste en tweede kerstdag
Nieuwjaarsdag
Tweede Pinksterdag
Tweede Paasdag
Hemelvaartsdag

Zijn de gegevens van mijn dier op beide vestigingen bekend?
Ja, we hebben een praktijksysteem, dat er voor zorgt dat op beide vestigingen de gegevens van uw huisdier bekeken kunnen worden.
Is het verstandig om mijn huisdier te verzekeren?
Of u uw huisdier moet verzekeren of niet is een lastige vraag, en afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Wanneer een dier ziek wordt, is dit vaak onverwachts en medische kosten kunnen hoog oplopen! Daarnaast kan een dier een ongeluk krijgen (aangereden worden, van het balkon vallen).

Op de site www.dierverzekeringvergelijking.nl de verschillende dierverzekeringen vergelijken. 

Verzenden jullie ook medicijnen per post?
Nee, we willen zeker weten dat medicatie op het juiste adres terecht komen, zodat er geen ongelukken mee kunnen gebeuren! Mocht het onmogelijk voor u zijn de medicatie op te komen halen, dan kunnen we in overleg medicatie aangetekend per post naar u versturen. Hier zijn wel kosten aan verbonden.
Doen jullie ook thuisvisites?
Het is mogelijk om dieren thuis te onderzoeken of te behandelen.  Het is mogelijk om bij u thuis te komen voor de euthanasie van uw huisdier.
Kan ik me bij jullie praktijk laten inschrijven met mijn (nieuwe) huisdier?
Ja, dat kan: anders dan bij huisartsen, kunt u zich bij elke praktijk laten inschrijven. Het is verstandig om zoveel mogelijk informatie over uw huisdier mee te nemen.
Hoe betaal ik mijn rekening?
Dit kan contant en per pin.
Doen jullie ook titerbepalingen bij de hond?
Ja, voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar het telefonisch spreekuur, tussen 8.00 en 9.00 in de ochtend.